Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-23, 12:05   #17
Boone
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Det är egentligen inte speciellt svårt att leva på betting. Alla har sina talanger och jag hittade lyckligtvis min rätt tidigt i livet och har gradvis kunnat öka insatserna allt eftersom. Om man är bra på något så ska man självklart utnyttja det så mycket man kan så länge det inte är på bekostnad av någon annan. Men å andra sidan så är det inte en dans på rosor att leva det livet jag lever heller.

Om man bara har sport/betting som heltidssysselsättning är det lätt hänt att det påverkar ens vardag till den graden att det sätts i centrum av ens liv och man har svårt att släppa det ens privat. Jag har alltid valt att försöka hålla det som en sysselsättning likt ett eget företag där jag försöker skilja på 'arbetstid' och fritid. Jag hade i början svårt att acceptera förlustsviter och var nära stundtals att gå på tilt samtidigt som jag levde på moln när de långa vinstsviterna infann sig. Det är sånt beteende som bryter ner ens egna humör; man lever efter sviterna och låter indirekt bettingen styra humöret. Om man bara lär sig att inte ta till sig förlusterna (vinsterna är helt ok att bli upplyft över) till hjärnan så har man mycket vunnit.

En annan viktig fråga i det hela är hur man ska hantera det hela med offentliggörandet av hur man tjänar in sitt leverne. Jag var för nått år sen väldigt hemlig med hur jag tjänade pengar och endast ett fåtal personer visste egentligen hur duktig jag var, men allt eftersom tiden gått så har personer i min närhet börjat inse att jag har en aning mer pengar att spendera än den gemene studenten. Är rätt svag på fyllan att bre på om någon ställer frågor även om jag sedan ångrar det dagen efter. Så nu har jag förväntningar på mig från både vänner och vänners vänner som jag inte ens känner. Att skapa detta forum kändes därför naturligt, nu bara hänvisar jag dem hit och att ingen mer information kommer delges av mig än det jag postar här. När folk hör om "lätta pengar" så skäms ingen för att fråga på (framförallt bland studenter) så att kunna säga ifrån och berätta att man inte sysslar med personlig rådgivning är väldigt viktigt om man nu gått offentligt med att man lever på bettingen.

En annan sak jag också gör för att inte köra fast i bettingen är att jag studerar (Ekonomi, 3:e året nu) vilket gör att om studerandet går skit kan jag fokusera på bettingen och vice versa. När jag sen är klar med utbildningen vet jag precis hur jag ska förvalta mina vinstpengar när jag slår i högsta limits på Pinnacle samtidigt som jag har något att falla tillbaka på om (peppar peppar) Internet, eller sportsbetting så som vi känner till det drastiskt ändras. Ganska bra att visa upp för oinsatta i betting (Hej mormor!) att man faktiskt gör 'vettiga' saker på dagarna också.

Skrev bara från toppen av huvudet. Hade tänkt skriva en krönika om detta inom en snar framtid, men detta får duga för stunden.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat