Visa ett inlägg
Gammal 2014-05-14, 13:18   #441
Rojiblanco
 
Rojiblancos avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Knivsöder
Inlägg: 514
Sharp$: 1005

Hoppas att du har lämnat
Stats: 173 - 153 - 18
ROI: 101.86%
Vinstprocent: 53.07%

Standard

Sommaren har stannat till på ett torg för en aperitif i Rom.
En 1000 poängs turnering skall rivas av.
Samtidigt som semifinalerna äger rum där så utspelas något ännu större i grannlandet.
Atletico spelar en ligafinal i sista omgången på bortaplan mot en storhet som Barcelona.
Barca som varit uträknade senaste månaderna för titel-guldet har glidit med på en räkmacka här.
En fiasko säsong minst sagt. Men en vinst på hemma plan och man är mästare. Sätter ganska mycket perspektiv på den här drabbningen.

Atletico som istället har gjort allt rätt denna säsong. Och då menar jag fan i mig allt.
Men från att vara med i ”kul så länge det varar i toppen” lunket, blev sedan allt på riktigt. Tar man en pinne nu när det verkligen gäller, är säsongen fulländad, för visst fan är ligan viktigast.

Helgen därpå spelas något ännu större för alla fotbolls älskare.
Champions Leauge finalen.
Denna sjuka drabbning i år är ett derby, mellan två gäng man kan beskriva likt i sagorna man somna in till när man var grabb.
Någon som föddes med skeden i mun, given guld och gröna skogar mot fattiga bondpojken i fjärran. Dessa två fick duellera om prinsessan.
Hoppas också nästa helg slutar som i sagorna.

Dessa två magiska möten kommer också vara slutet på en epok för en del spelare.
Så jag hoppas Cholo njuter av varenda meter Arda slickar hans högerflank, varenda spottloska som costa träffar pepes ansikte och varenda upphopp Courtois gör. Det ut som ett inövat konståkningsnummer varenda gång han studsar, han är fan kung i luften.
Tre stjärnor som nästa säsong med all sannolikhet inte spelar kvar i den röd vit randiga tröjan.
Jag hoppas innerligt att jag har fel men borträknat från Courtois
Så måste dessa försäljningar göras.
Visst underlättar det nu om man skulle vinna något av chanserna man har. Men det är fortfarande inget som räcker.
För utan Aguero, Torres, Forlan och De Gea skulle knappt Atletico finnas kvar.

I takt med att den spanska huvudstaden nästa söndag kommer sättas i någon form av karantän så inleds de första omgångarna i den största tennisturneringen vi har. Roland Garros, Franska öppna, kalla det vad vill du.
Här har många stjärnor fötts och fler har skolats. Två veckor av högklassig underhållning direktsänds på Eurosport kanalerna.
Och när Djokovic besegrat Nadal med segersifrorna 3-2 i set så hinner serbens champagne-rus knappt lägga sig innan vi riktar blickarna mot Sydamerika.

Den soliga sommarn kan gärna vänta fram tills mitten av juli med att göra Entre. Då man kan sitta inne med gott samvete…..
__________________
Vin är för dom som tror...
Öl är för oss som vet!
Rojiblanco är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat