Visa ett inlägg
Gammal 2014-05-23, 19:55   #2195
V75fahlle

V75fahlles avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4961
Standard

tankar och lite tecken, för att starta snacket

Real-Atletico 2,3-0
Mest känsla, real har ju fler stjärnor med Ronaldo, Bale, Benzema och co. och ska vara favoriter. ...Å andra sidan tog, som alla vet, atletico ligatiteln härom veckan.. och man "känner" kanske sin lokalkonkurrent väl(?) och vet var man ska försvara sig..? Och kan hota med Diego Costa? Nja, känns som real borde ta det här..

kan byggas på med fler streck

Elfsborg-Örebro 2,3-0
IFE mkt bra och har lätt-(are) att göra (flera) mål hemma i Ellosborgen.
Örebro på väg ner i form? Frågetecken på Elfsborgs danske målvakt som gick ut skadad i cupfinalen mot HIF i söndags. Örebro gillar också konstgräs.

Kan fyllas på med streck

Falkenberg-Häcken 1-1,2
FFF kommit in bra i det allsvenska tempot och slått ett par "större" lag på sistone.
Häcken bättre hemma, men är riktigt bra när de spelar på sin toppnivå. Frågetecken för el Kabir som ev är skadad och kanske saknas här. Men fler offensiva kvaliteter finns i häcken.

Kan fyllas på med streck

Åtvidaberg-Halmstad 0,1-1,2
Åtvid var inte så farliga på Olympia i onsdags (0-0). Ett farligt läge på hela matchen . HIF (utan accam) hade fler chanser men åtvids målvakt (fimpen?) räddade Khalili's-och Simovic's försök en handfull ggr med kvalificerade räddningar. Han höll för övrigt nollan flest ggr i allsvenskan ifjor (delad vinst med en jag inte minns)
Åtvid är bättre hemma på sitt konstgräs där man plockat nästan alla sina poäng hittills i år.

Halmstad har imponerat på mig med ett stabilt spel och ändå viss spets framåt. lite sämre borta kanske.

Kan fyllas på med streck

Rullpott:260 806:-

Mina tidiga tankar utan hänsyn till %.
För att få igång snacket.

Senast redigerad av V75fahlle den 2014-05-23 klockan 20:00.
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat