Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Efterlyses: Bra analyser och idéer för guldloppet. Jag är helt lost och har för närvarande 8 streck där, men det borde verkligen inte vara nödvändigt att strecka så många.
|
8 låter verkligen mycket. Tänk på att det är guld vi snackar om där 96% vunnits av 7 mest streckade och 60% av top 3 streckade. Dock är den här omgången väldigt jämn om man väl ska börja gardera. Antingen går man kort på 2-3kusar eller så målar du på ordentligt.
Nu vet jag inte vad för upplägg du kör, matematiskt/utgång etc så det är svårt att ge råd. Jag lär iaf gå väldigt kort här. Mest troligt så spikar jag här. Nämligen Dig for dollars. Jag är emot dubbellås för de kostar för mycket. Annars hade jag kört 3-9.
Hästen var helgrym senast, galopperade och tappade många meter men slutade ändå som trea. Nu är det barfota runt om dessutom och han är obesegrad på sina umeåstarter. Dessutom distansplus då hälften av hela karriärens segrar har tagits just på 2140. Men det är jag det

Dock jagar jag ju inga 20000kr sedlar heller.
För mycket snack om access toma men det är inte alls den hästens distans. Dessutom har vi långt upplopp här och han missgynnas kraftigt utav det.
Revendamour varnar många för streckvärd, jag sågar den också. Det är en spetshäst och inte mer än så. Vinner inga lopp bakifrån.
Ska du gardera räcker det med A:9 B:3-10-11-4 C:1-5 enligt min ranking
edit: förtydligade det lite mer bara.