Citat:
Ursprungligen postat av HPT
ATG är självklart medvetna om problemet med systemnedräknaren, men för deras del är det förmodligen ändå det bästa valet med tanke på vad radnedräknare skulle medföra gällande värdeutvecklingen.
På V75 skulle radvärde efter första avdelningen bli följande beroende på vinnarens insatsfördelning:
- Mindre än 9%, 2 kr eller mer.
- Mellan 9% och 26%, 1 kr.
- Över 26%, 0 kr
I minst 90% av omgångarna skulle alltså värdet vara 0-1 kr efter första avdelningen, så om ni tycker folk gnäller över lågt utgångsvärde nu... ;-)
|
Det hade inte alls varit nödvändigt att visa rad-värdet åtminstone inte i ett inledande skede. Det skulle man lätt kunna vänta med tills folk har vant sig vid själva radnedräkningen. Jag mötte samma invändning när jag snackade med ATGs utvecklings-chef. Men jag anser att det är ett icke-problem
Om man visar "kvarvarande rader" så ser man att antalet huvudsakligen sjunker i samma takt som de vinnande hästarnas spelprocent.
En "hake" är dock strykningar. Varje rad där en struken häst finns med har ju en känd ersättningshäst. Att detta inte går att visa i spelprocent-listan på samma sätt som för vinnarspelet tycker jag är svagt.