Visa ett inlägg
Gammal 2014-05-29, 21:57   #18
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Det som jag gillar med Jens genomgångar är att han attackerar omgången från ett annat håll än andra. Han bryr sig inte så mycket om lopparkivet eller goda prestationer i skymundan. Istället tittar han på om de betrodda hästarna har en bra statistisk möjlighet att vinna loppet. Är kollektivet och statistiken på tvärs med varandra berättar han gärna vem som borde vinna enligt statistiken. Ibland blir det fel, hästarna på banan har ju ingen aning om att de statistiskt sett är chanslösa. Förvånansvärt ofta blir det dock rätt, inte minst med tanke på att en hel del vinnare han vaskar fram betalar duktigt på toton (trots att hans analyser är gratis).

Att låta Jens vara systemläggare i ett stort V75-bolag skulle jag inte tycka var så kul, men att plocka fram ett par skrällar i varje lopp, och plocka ut 2-3 favoriter i en omgång som inte skall spikas, kan vara ganska sunt.

När det sedan kommer till hur mycket man kan förlita sig på statistik så tror jag att det är viktigt med kontinuerlig bevakning av trender. Ser man att någonting håller på att hända är det viktigt att ha tidig koll på det och tills vidare exkludera de siffrorna från analysen.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat