Visa ett inlägg
Gammal 2014-05-30, 08:44   #20
incitatus

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 6000
Standard

Jens gör en analys av V75-V86 som har en annan utgångspunkt än alla de andra tipparna, det borde vi har plats för och jag uppskattar Jens mycket, sedan följer jag inte hans hästval, mer resonemanget,

Det finns ju guldkorn
Enligt Jens statistik är Lutfi den pålitligaste favoritkusken på V75,
Offensive Ludde får ju ofta spets, inte minst när han är betrodd "ger" man honom ledningen, från spets vinner man ofta inte minst på V75

För övrigt går V75 på Mantorp imorgon, bara så ni vet så är Mantorp den bana som i min statistik har högst andel vinnare från spår 1 i Autostart, ett par % högre än övriga banor, Speciellt sprinterdistans verkar 1A vara fördelaktigt på Mantorp, nästan dubbla vinstprocenten mot vissa andra banor, bla Solvalla och Örebro som har låg träff på spår1 sprinter bakom bilen.
Slump ja till en del men inte helt.

För Övrigt 2
Riktigt gammal spårstatistik har ju ett systemfel, för länge sedan var det möjligt att stryka sig när man såg att man fick dåligt spår i "prellistan", dvs reserver och därmed rimligen sämre hästar gick ofta in på de dåliga spåren, Kari L startade i princip aldrig från de dåliga spåren. Förutom i finallopp, pokalloppen Åby, så spårlottas hästarna idag slumpmässigt
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat