Visa ett inlägg
Gammal 2014-06-02, 18:31   #51
overpace
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren Visa inlägg
Och du tror inte många andra som bettar seriöst har info omvärlden inte vet?

Gällande mitt namn tog jag det för länge sedan. Amatör, kanske, om du nu definierar det som att ha möjligheten att inte gå till jobbet imorn då jag tjänar lika mkt på bettingen.

Du tycker kriminell verksamhet ska hanteras internt av närmast berörda sport? Förväntar mig att du anser att familjefejder som leder till mord osv också ska klarar av internt? Du är inte vän av ordning direkt.
Alla som under några år följt slutomgångarna i italienska o spanska ligan eller lyssnat på stötkörningshistorier från travet, inser att det här är en del av bettingvärlden.

Problemet är inte nytt och det är egentligen inte växande. Inom travet har det minskat kraftigt men finns det pengar så finns det människor som är beredda att ta genvägar för att korpa åt sig.

Vad som möjligen är växande är möjligheten att spela på nobody cares-sport. Ger man sig in i den djungeln med "information som inga andra kan ta del av" och blir blåst har man bara fått smaka sin egen medicin.

Ja, jag tycker korrupta domare och tävlande som myglar ska tas om hand av berörd sport. Särskilt tydliga och svåra fall bör polisanmälas. Sporten bör inte sopa skiten under mattan utan istället skärpa sitt eget kontroll- o regelverk.

Stark analys av mitt ordningssinne. Mord och läggmatcher inom korpidrotten är helt jämförbara företeelser.

Kan man få låna en femhundring till på lördag?
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat