Kunde inte låta bli att iaf kika lite på omgången. Östersunds upplopp är mycket långt. 218m. 4e känns som ett getingbo och krävs kanske en del streck men tror att det långa upploppet gynnar den mycket fina favoriten i 4e som står helt perfekt inne i klassen. Inget utklassarläge direkt men tror att han hinner måtta in en säker seger.
I 3dje tror jag på spetshästen.Mycket jämnt lopp som också egentligen kräver en hel del streck för att känna sig säker. Men då jag inte känner att någon direkt sticker ut så chansar jag på spets och slut för andrahandsfavoriten Krusse.
Andra ser ut som att det blir Elit Sjöhammar i spets och Pirayan i dödens. Robben Rob eller Bartender In kan få perfekt lopp i draget. Tar nog även med Mårten Marje som kan vara gynnad av upploppets längd.
Första loppet är nog rätt beroende på vad Torbjörn och Joker Stursk får för sig. Svarar de när Bergarns kommer eller släpps Tresor till spets. Molle var väl skaplig senast men har nog en bit kvar till absoluta toppformen. Kan få perfekt lopp om 2 och 5 kör på varandra. Lite sugen på att strecka även ickevinnaren Navigator Sib.
5e orkar jag inte ens titta på. Brukar betyda favoritseger eller kamelvinnare.
6e kan vara en ren stalluppgörelse mellan Witasps springare men Corleone är stark och rejäl. Headhunter visade gryende form på Momarken och i draget på den kommer Caramella B.F att få ett mycket bra lopp. Chansar med den på DD.
Jämtlands stora pris är ett mycket bra lopp. Blir nog ett antal streck. Roligaste strecket får hamna på Oasis Bi.Tror att han kommer flyga lågt över upploppet.
Blir en liten chansDD 11-7
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av draken den 2014-06-05 klockan 10:43.
|