Visa ett inlägg
Gammal 2014-06-05, 16:12   #82
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1284
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag vet inte hur vanligt det är att ATG får in 700K på ett konto, eller hur ofta Payex hanterar betalningar på 700K, men jag anar att det inte är något som händer varje vecka. Vid de fall då det kommer in stora betalningar sker det troligen till några få konton med en omfattande spelhistorik. Av det skälet borde den här transaktionen rödflaggats enligt lagen om penningtvätt.

Nästa del jag funderar över är varför man blåser av spelet så sent. Spelen har enligt ATG lagts ett par timmar innan spelstopp, och då från ett konto som fått in 700K under dagen, och som inte brukar hantera de beloppen. Åtta minuter innan start stoppades spelet i det första av loppen som man spelat till.

Jag tycker mig se en viss aningslöshet hos ATG, även om man agerade rätt. Mardrömmen hade enligt mig varit om man låtit spelen vara, ett eller flera av spelobjekten bränt, och gigantiska pengar betalats ut till glada spelare som gått emot. Nästa gång har man kanske inte tur, om man inte skärper till sig lite.
Och framförallt att inte tjuvarna spred ut spelen. Med mindre summor på fler hästar så hade spelen säkert fått stått. Och det verkliga bedrägeriet inte upptäckts förrän långt senare. Jag tvivlar på att ATG hade stoppat någon från att spela 5k plats på ett större antal hästar.

I det här fallet så kunde ju alla se vilka hästar det rörde sig om och det är inte ens säkert att ATG-säk "upptäckte" det själva även om de aldrig skulle erkänna något annat. T ex skulle det kunnat ha kommit in frågor om vad det är som på gång...osv.