Dagens bästa spik tycker jag att 3 Rue Du Bac i V75-4 är och dagens lillspik får bli Talicia Bella i V75-7 är.
Rue Du Bac har en grym chans att nå ledningen från sitt tredjespår och därifrån tror jag ingen slår honom. Värsta motståndaren Tano Bork är bättre på full distans än dagens korta distans och det gör att jag tar ställning. Värst emot idag tycker jag 9 Single Sock är som kan få en smygresa, 6 Alizea Du Kastel som är en riktigt bra häst, och så klart 5 Tano Bork.
Talicia Bella, lillspiken, har varit ute mot de allra bästa fransmännen i vår, t.ex. Univers De Pan och Timoko. Förra året slog hästen exempelvis Caballion på Vincennes, Caballion som vann Copenhagen Cup från dödens. Dagens motstånd är MYCKET lättare och då värsta motbudet Canaka B.F fått bakspår kan det bli en lätt seger för Talicia Bella som troligtvis hamnar nånstans i den främre träffen.
Den som behöver tre spikar tycker jag ska chansspika 8 Nescafe i den inledande avdelningen. Det verkar vara en riktig kanon vilket man såg i senaste loppet och då motståndet är lättare denna gång tror jag på en riktigt god vinstchans! Tål att göra jobbet själv och det är alltid positivt över stayerdistans. Värst emot är såklart 2 Capitole, men då man inte riktigt vet hur bra den är, är det svårt att bedöma hästens chanser. Behöver man tre spikar spikar man som sagt Nescafe, annars tar man med 2 Capitole och 11 Rooibos, som också är en bra häst.
Dagens finaste drag är Univers De Pan i V75-6. Alla snackar om Un Mec D Heripre och glömmer bort hur grym Univers De Pan är! Jag tror att hästen kommer få lifta med i andraspår och sedan är bäst över upploppet!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|