Östersund - Hammarby
Då var det dags igen för en Bajen-rek från min sida.
Förra året var jag på plats när Bajen blev utspelade men lyckades få med sig en pinne till slut. I år är det som alla vet ett nytt Bajen så förra årets spel kommer inte återupprepa sig.
Konstgräs som visat sig göra stor skillnad i år för Bajens spel. Självklart är även Östersund vana med underlaget men jag vill påstå att det gynnar Bajen mer.
Bortaplan har vart Bajens problem i år men man har satsat på att förbättra spelet på bortaplan och till denna match finns alla förutsättningar för att lyckas med det. Kan även nämnas att de 2 förlusterna på bortaplan kommit mot Sirius och Sundsvall.
Östersund kommer från 3 raka hemmavinster. Men motståndet har inte vart det bästa. Uddamålsvinster mot Jönköping och Landskrona bl.a.
Till denna match saknar man sin skyttekung Barrow (6mål + 4ass) samt Moon (2mål) missar matchen pga 3gula kort och avstängning.
Bajen kommer senast från en övertygande 4-0-seger mot Landskrona, kan jämföras med Östersund som fick 3-2 hemma för 3 veckor sen.
En avstängning på Johan Persson som givetvis är viktig men jag tror Israelsson kliver in där och han är riktigt bra också men självklart ett avbräck för Bajen.
Framåt ser det bra ut och man har gjort flest mål i serien samt många målskyttar med Pablo som bäst på 7mål.
2,15 som högst nu och ner till 2,00 tycker jag det är värt att spela på denna.
+Bajen är bättre
+Konstgräs
+Avstängda viktiga spelare ÖFK
-Bortaplan
-Persson avstängd
Uppdaterar när alla odds släpps.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: karpafan (+5)
Senast redigerad av Cazzius den 2014-06-11 klockan 09:25.
|