Citat:
Ursprungligen postat av BroderH
Japp, vill du köpa den?
|
Blir bara trött på att folk ser brutala värden överallt hela tiden, och allt som oftast intetsägande uttalanden som - "värdet är helt klart på...". Inte särskilt övertygande.
Angående Hammarby så har de hittills i år klarat öppningslinan och stängningslinan i 7 av 11 matcher. Det är brutalt litet sample men ser man till hur de har sett ut i spelet vill jag snarare påstå att de är BRUTALT underskattade av marknaden i år - just då det "gamla Bajen" lever kvar i mångas minnen.
ÖFK har likt Hammarby klarat sin lina 7 av 11 matcher i år. Både Hammarby och ÖFK ser jag som två mkt underskattade lag tillsammans med nulägets GAIS som många börjat vända ryggen till rejält enkom pga tabellpositionen. Lägg till Assyriska och det är fyra lag som jag tror man bör backa upp kommande omgångar.
Det omvända råder Varberg, Värnamo, Husqvarna som alla flög i början men som på inget vis uppvisar ett spel som är tilltalande i längre stunder över en hel säsong. Det är mina tankar.
Själv sitter jag på Hammarby -0.25 1.75. Finns en överhängande X-risk enligt mig då ÖFK med offensiv försvagning säkerligen kommer tackla denna match betydligt annorlunda än de annars hade gjort. Ligga lågt och försöka få fast bollen på offensiv planhalva på en felvänd Smajic mot Bajens mittförsvar som alla tider är darrigt.
Stänger Bajen till centralt mot Nouri och Ammar så har ÖFK inga hot kvar annat än långt på Smajic. Kommer bli lättlästa utan Barrow och Moon.