Fullt fokus på VM ikväll men jag har ändå några godbitar att bjuda på..
Bästa spikarna borde vara Dominator och Food Money. Dominator tror jag är helt överlägsen, gillade verkligen intrycket av den på Valla. Food Money har imponerat väldigt mycket på slutet, såg kanonfin ut senast vid V75-vinsten och jag tror det blir ungefär samma loppscenario denna gång för hästen och då ska det till en riktigt bra häst för att slå han, vilket inte finns här.
Eventuellt kan Solo Nolo också vara en bra spik men jag gillar inte riktigt att hästar hoppar i slutstrider som senast och gången innan var den inte lika övertygande heller. Chatain är en bra motståndare i det loppet.
Valkyria R.Ö.K. tycker jag är lite överspelad idag, även om den säkerligen har bäst vinstchans i loppet. Lönborg upp idag vilket är ett minus då hästen fungerat bäst med Erik och dessutom går hästen med skor igen, var ju klart bättre senast med barfotabalansen. Två minus jämfört med förra starten alltså.
Bästa dragen idag är 5 New Revolution i V64-2 som sett kanonfin ut på slutet och 9 Pelican Flyer och 12 Tärnan i V64-5 som är helt bortglömda.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|