Visa ett inlägg
Gammal 2014-06-17, 11:17   #10
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ante30 Visa inlägg
Tror inte att det kommer att ge så mkt pengar till svenska travsport.

tex så omsatte topploppen under Hambletonian väldigt begränsat, v4an låg på strax över 200 000.
Det finns ingen vana vid att spela till andra länders trav. Det vi får se är antingen enstaka storlopp eller lopp av ganska usel kvalitet från t.ex. Norge, Danmark och Finland. Sydamerikansk galopp håller ingen världsklass och vi har väldigt få beröringspunkter med den.

Samtidigt kan vi se att t.ex. igår på Halmstad omsatte V4:an 121K och V5:an 247K. På Tingsryd i söndags omsatte V4:an 87K.

Jag tror att lopp i USA där Åke Svanstedt, Jonas Czernyson och Jimmy Takter slåss mot varandra kan locka en del spelare. Jag tror att lopp i Frankrike där Robert Bergh, Jörgen Westholm, Björn Goop, Anders Lindqvist med flera har starthästar också kan locka till spel. Vi fick se flera Torsten Thietz kontinuerligt starta flera hästar på Solvalla i vintras, jag tror flera spelare gärna hade fortsatt följa dem i Tyskland. Åtskilliga italienska tränare kom till Sverige och många svenskar har genom åren varit verksamma inom Italiens travsport.

Det kostar nästan ingenting att visa lopp från utlandet och låta svenska spelare delta. Varje krona blir då en positiv effekt.