Citat:
Ursprungligen postat av BroderH
Det är precis sådana besserwisser-inlägg av Slurf som gör att man skrämmer bort nya användare och nybörjare. Men visst, kräv 3000 tecken per inlägg och gnäll sedan över att det bara startas travtrådar.
Sen måste jag säga att det är fruktansvärt låg nivå att kapa någon vid fotknölarna när någon råkar särskriva. Skäms!
|
Jag håller med båda parter, till viss del. Du har rätt i det att det råder en ganska otrevlig besserwisser-stämning på forumet, klimatet här kan vara ganska ruttet till och från. Håller även med dig i påståendet om att särskrivning inte är ett skäl till påhopp. Har man svårt att förstå textstycken såsom "mål skytte" så är det nog man själv som är den imbecilla.
Vissa människor är sämre på språk och bättre på annat. Vissa personer är bättre på språk och sämre på annat. Jag är nog inte den enda som känner personer som när de uttrycker sig skriftligt ger en bild av att vara lätt efterblivna samtidigt som de är otroligt logiskt lagda och intelligenta.
Samtidigt håller jag även med de frustrerade i tråden gällande förekomsten av för många "rekar" som motiveras med "känsla" eller i bästa fall "magkänsla". Jag tycker att patrik_g bör ta åt sig av kritiken och faktiskt skärpa sig, men samtidigt bör kritiken framföras på ett mera respektfullt manér.
Ser fram emot att läsa seriösa rekar ifrån dig patrik_g.