Citat:
Ursprungligen postat av Slurf
Ok, det var ett bra spel, jag slötittade lite på slutet men jag såg i alla fall någon spanjor satsa på en glidtackling bakifrån som dock missade spelaren. Dessutom så kontrade Chile ganska lite, men jag tycker spelet var ganska nära trots att det blev en för ditt spel icke gynnsam matchbild i slutet.
Vad var det för spel? Allmänt i gruppspelet eller för denna specifika match, om så varför? Är bara genuint nyfiken, tolka inte detta som någon kritik med anledning av stämningen tidigare i tråden.
---
Jag vill faktiskt inflika att jag är mycket imponerad över kommentatorsinsatserna under turneringen och idag bjöds det på en mycket klarsynt analys om Spaniens problem i den här matchen. Jag har inte alltid förmågan till speciellt klarsynta matchanalyser, men även jag noterade att Spanien visade upp ett spel som jag inte har sett dem spela förut. De är helt enkelt inte vana att jaga mål och än mindre två och helst tre sådana, att det redan fanns lite instabilitet i laget gjorde inte saken bättre. Jag funderade ett tal på att försöka lägga något spel baserat på denna observation, men avstod.
|
Spelet gällde att någon match i VM skulle fjärdedomaren visa 6 minuter eller mer på skylten, gav 1,85 på nordicbet. Skrev ut detta några dagar innan VM började och verkade som några ryggade. Jag motiverade spelet med att det räcker med någon skada av den allvarligare sorten för att spelet skulle sitta. Nu behövdes det inte ens det. Jonas Eriksson la ju till 5 minuter igår utan någon direkt skada.
Med facit på hand skulle man maxat insatsen men alltid lätt att vara efterklok.
Edit: Spelet gällde halvlek 2. Annars hade det varit ett riktigt uselt spel om det gällde halvlek 1