Lägger ett par tidiga lir till Kalmar! Korta analyser/motiveringar
V75-1: Klar spetsfavorit på Mr Chicago i mina ögon och därifrån är han hästen att slå! 3,25 i vinnarodds på Unibet spelas utan prut! Torde ge ca 2,50? på toton. Insats 3/5
V75-2: H5H mellan Harpos Rockybalboa 2.65
Paleo Pride 3.60
Dernier Viking 4.00
Only One Winner 4.15
Windson Yankee 5.80
I den här 5-hästars-"matchen" hävdar jag bestämt att Harpos bör ha ett än mer tydligt favoritskap än vad som blivit fallet! Han var ruggigt bra efter att ha dragit i idiottempo senast, och här står spets o släpp till Defis Victory skrivet i stjärnorna! Därifrån har han TOPPCHANS att haka på till andrapriset och 2,65 känns fan rent ruggigt bra! MAXINSATS på denna hos Nordicbet. 5/5
V75-5 3 Pelican Flyer är ett långskott av stora mått, men gillade verkligen vad jag såg av henne vid segern på Mantorp! Hon går bäst i ledning och jag håller henne som snabbast av de 3 på första volten! Roligt skrällspel och hon får en "slant" till 35 ggr vinnare, 7,50 plats på Expekt.
Insats V 1/5 , Insats P 1/5
V75-6: Vilket kanonrace och här jag inne på att det kommer gå undan! Gillar verkligen Eketorpets Tess och visst, jag vet att det är stenhårt emot, men med förmodat hårt tempo tror jag hon sänker många! Unibets 12,50 V-odds samt 3,35 på platsen får några kronor
V-Spel 1/5 P-Spel 2/5