Im back (i guess). Har inte blivit så överdrivet mycket lir sen senast. Gjorde en "comeback" nu till VM med ett par spel, har väl gott rätt okej fyra spel som sutti två som inte gått in, dock har jag slarvat med onlinespel där jag har problem med tålamod och disciplinen. Så jag ska skriva här vilket hjälper mig en hel del, samt skriva upp mina spel i spreadsheet och hålla mig undan livespel då jag inte bokför dessa. Visst, det kan dyka upp något livespel i undantagsfall men mer undantag än regel. Vill tro, eller är snarare rätt övertygad att jag kan plussa och ha det som en minihobby, dock så gör livespelen att jag går minus och då är det inte just pga massa dåliga spel utan att jag bara lassar in mer och mer på ett och samma spel som inte går in, samtidigt som jag lägger en tiondel på vissa andra spel som jag lagt in på förhand där jag verkligen har kollat upp spelet och det håller inte.
En massa pladder i onödan som kanske inte ens är intressant, men jag kände att jag behövde skriva av mig det. Har två spel för morgondagen, båda i samma match som jag gått in tungt på. Båda gäller Portugal.
Spel 1:
| 2014-06-23 00:00 | 2014 FIFA World Cup | USA vs Portugal |
Ö 5.5 |
FT |
2000 |
1.600 |
Portugal är normalt sett ett starkt hörnlag, där Cristiano Ronaldo är på ena kanten och Nani på den andra. Nani är väl det som mest kommer runt på kanten och slår inlägg som styrs, medan Ronaldo söker sig in i banan och drar på skott som kan touchas eller styras undan av målvakt. Man lyckades skapa 6 hörnor mot Tyskland, trots en man mindre i mer än en halvlek. Ghana som mötte USA i första matchen lyckades skapa sju. Tror Portugal klarar av dena lina rätt enkelt, vill man så kan man testa FT7 till 2.10 eller FT9 till 4.00 som jag såg oddsen låg på iaf tidigare idag. Tung insats!
Spel 2:
| 2014-06-23 00:00 | 2014 FIFA World Cup | USA vs Portugal |
Ö 55.5% |
FT |
1000 |
1.850 |
Tror på en tuff match för Portugal, men ser ändå Ronaldo och co styra spelet, ett lag som är skickliga på att hålla i bollen. Man gjorde inte bort sig totalt i bollinnehavet mot tyskarna trots en man mindre slutade 56-44 till tyskarnas favör (med en man mer). Ghana i sin tur hade 59% mot USA, och Ghana i sin tur hade runt 40% mot Tyskland. Nu betyder inte det per automatik att Portugal kommer ha överlägsen % mot USA, men ska jag gissa så tror jag att Portugal kommer ha bollen runt 6/10 i matchen mot USA, vilket räcker gott och väl. Som jag sa tidigare är Portugal ett lag som vet hur man håller i bollen medan USA kör på mer styrka och ett rakare spel. Tycker 1.85 är ett riktigt bra odds som kan komma att sänkas (eller att linan höjs) fram till matchstart. Går in tungt här med, men inte lika tungt som första spelet.
Var dessutom inne och pillade på Ö 9.5 skott för portugiserna till 2.10, men dessa spel fick räcka. Tror Portugal kommer avlossa en del både i och utanför straffområdet.