Visa ett inlägg
Gammal 2014-06-22, 14:22   #677
Bettingamatoren

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 2060
Standard

Algeriet +0.25 1.91
Belgien -0.25 1.87
Portugal -0.5 1.82

Små insatser.

Algeriet imponerade på mig mot Belgien och har ett fint lag med en del klasspelare såsom Feghouli. Hur kommer Sydkorea tackla denna match efter X mot Ryssland? Förmodligen klarar inte ryssarna av vinst mot belgarna och vi kan nästintill klart säga att koreanerna må vinna denna match för att vara nöjda. Offensivt spel således. Algeriet kan må rätt okej med ett kryss då de i allra högsta grad har en realistisk chans mot ryssarna i sista matchen.

Potentiell matchbild: Sydkorea för matchen och allt längre in i denna så kommer mer och mer risker tas. Algeriet ett vasst kontringslag som jag tror kan såra dem väldigt hårt. Av det ytterst lilla jag sett av dessa två lag håller jag Algeriet som ett minst lika bra fotbollslag. +0.25 1.91 smakar således fågel denna match.

___
Ryssland är ett land på dekis. De har i sanning inga vidare spelare som gör avtryck i de europeiska ligorna. Belgarna är haussade men någonstans besitter de ändå såväl spetskvalité som en bred trupp med många nycklar att låsa upp en icke-givande matchbild.

Potentiell matchbild: Ryssarna med Capello kommer vara nöjda med X denna match. Likt algererna får de då en avgörande match sinsemellan och i ryssarnas fall kommer då X räcka om belgarna bara gör sitt normala jobb mot asiaterna. Belgarna lär föra matchen mot ryssarna som kommer ligga kompakt. Kan mkt väl hålla men spelare som Hazard och Lukaku har egenskaper som kan ställa ett helt försvar undrande. Belgarna lär trivas hyfsat med ett X och -0.25 1.87 ser OK ut enligt mig. Stor skillnad i spelarkvalité dessa lag emellan.

____
Portugal är på förhand klasser bättre än USA. Talas mycket om Portugals avbräck i Coentrao och Pepe men ska sanningen fram så är Altidore ett mkt allvarligare tapp för USA. En dynamisk forward som skulle vara grymt viktig i en sådan här match när väl USA får tag i bollen. Såg man även mot Ghana att de saknade en bra referenspunkt efter det att han blev skadad. Nej, stort tapp.

Sena rapporter gör gällande att Ronaldo trots allt kommer till start men lär ej vara 100 fit. En 90% Ronaldo är ändock topp-10 i världen. Backas upp av ett av världens bästa och habila innerfält i Meireles, Veloso och Moutinho. Bradley kommer få det jobbigt, den saken är klar.

Potentiell matchbild: Portugal kommer föra matchen från minut 1. De amerikanska spelarna har inte alls kunskapen att kunna ligga tätt under 90 minuter. Har inga direkta omställningshot heller. Ronaldo kommer få 3-4 lägen under match och med ett normalt utfall 1-2 mål.

Portugal är för hårt dissade enligt mig. Kommer nästan alltid långt och är med i kvartar/semis. USA har aldrig rönt stora framgångar, de må ha Klinsmann som coach men laget i år är ett av de svagare upplagorna senaste tiden. Portugal för starka och -0.5 1.82 är OK.

Mina tankar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Riise (+10)
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat