Jag tar Belgien -0.5 redan idag. Finns just nu till 1.80 och jag tror oddset kommer spelas ner betydligt lägre.
Korea gjorde en bra match mot Ryssland. En match där man lät Ryssarna föra spelet vilket man i sanningens namn är väldigt dåliga på, man är betydligt bättre på att spela försvarsspel vilket vi såg mot Belgien idag. I dagens match mot Algeriet spelade man betydligt offensivare från start och man fick stora problem i försvarsspelet. Det var allmänt kaos plus att man hade väldigt jobbigt i det fysiska spelet.
Speciellt fasta situationer. Målvakten verkar gilla att gå ut och flaxa medan försvararna inte är några jättar.
Belgien tycker jag har spelat dåligt men stabilt. Spelet har varit allt annat än bra men man har vunnit matcherna till slut ändå vilket visar stark karaktär. Man spelad även väldigt bra försvarsspel och är tuffa att möta. Sydkorea har ingenting att spela för medan Belgien iaf behöver en poäng för att säkra gruppsegern.
Man har väldigt tunga spelare på fasta situationer som Kompany, Fellaini och Lukaku.
Och med rörliga spelare som Mertens och Hazard tror jag Sydkorea får det väldigt jobbigt.