Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter
Jaguar Broline startade senast i V75 final i silver på Valla, då han hoppade. En häst som kvalificerat sig till final skall man se upp med. I det loppet blev Mr Chicago tvåa. Igår var han favorit tillsammans med Arazi Boko, som hoppade i finalen. Arazi är ytterst ojämn och det var för mig obegripligt, att han utnämndes till ensam A-häst av båda spelsidorna TT och SS m fl.
Därmed kunde vilken tipsidiot som helst - inkl mig själv - inse att loppet var svårlöst. Det var väl bara Zjanti River och Rica Neo, som var chanslösa.
Den som lyssnade på Vass eller Kass hörde, att Jennifer Tillman underströk att Jaguar Broline var ett MÅSTE på kupongen (liksom October Kronos).
I atg.se och i TV sa Lennart Forsgren, att avd 1 är svårlöst. Han föreslog att strecka många - inkl Jaguaren.
Nu blev ju loppet överpacat i början. Favoriterna hoppade. Joker Stursk och October kördes som om två hästtjuvar stulit dem. I exakt rätt ögonblick kör Flemming Jensen. Bra exempel på kuskseger. Han visade åter i avd 2 prov på sin körförmåga med en trög men stark häst Even's First Boy, som slog de två betydligt bättre - men här slutkörda - motståndarna.
Analysen säger, att loppet har svaga favoriter, är svårlöst och skall garderas. Jaguaren är absolut ingen spik.
|
Jösses vad mycket information det fanns därute som pekade på Jaguar som en av de tänkbara!
Får nog börja läsa på lite i tid så kanske det går bättre i spelandet.
Brukar titta i lopparkivet men gör inte en häst en helt fantastisk prestation, så att även en novis som jag fattar att den ska med, då verkar nästan varenda häst ha en chans. Jag har ofta svårt att skilja dem åt.
Åh andra sida lär jag mig massor utifrån vad alla skriver här på Sharps så jag kanske lär mig med tiden.