Visa ett inlägg
Gammal 2014-06-24, 02:08   #750
Cc

Ccs avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 11053
Standard

En liten preview:

Sedan matchoddsen i VM släpptes har England stigit runt 30 punkter mot Costa Rica. Inte så jättekonstigt kanske med tanke på hur det sett ut i VM. Men hade nån gett mig 1,90 på England i början av månaden så hade jag lirat utan större tvekan.

Roy Hodgson storstädar i laget och byter ut 9/11-delar jämfört med lagen mot Uruguay och Italien.

Ben Foster
Phil Jones, Chris Smalling, Gary Cahill och Luke Shaw
James Milner, Frank Lampard, Ross Barkley, Jack Wilshere och Adam Lallana samt
Daniel Sturridge ensam anfallare i ett 4-5-1!

Costa Rica skall enl. BBC också ställa över en del spelare enl. BBC. Bla sätts forwardsparet Joel Campbell och Bryan Ruiz på bänken enl. Paolo Wanchope. Om detta stämmer när startelvorna släpps så är det rätt markant skillnad på klass på ersättarna. Så det är läge att hålla koll på startelvan här. CR har bara 13-14 spelare av hygglig klass. Antagligen får Marco Urena (Krasnodar) chansen som ensam forward, han gjorde visserligen mål i sitt inhopp mot Uruguay men han är långt ifrån ordinarie i sin Ryska klubb, totalt 5 inhopp på hela säsongen.

Det råder eufori i Costa Rica efter framgången i VM. Landslaget har spelat smått otroliga 29 matcher senaste 18 månaderna men ingen hade räknat med att laget skulle konkurrera med de andra lagen i Grupp D. Min tanke är att det kan ha smugit sig in en mättnad då man nått sitt absoluta mål redan efter 2 matcher. Gruppsegern är förvisso värd en del (slippa Colombia) men det är inte alls otroligt att England kan vinna med ett par bollar om de får hål på CR tidigt i matchen. Hodgson förfogar över spelare som lirar ordinarie i PL trots allt, jag tycker inte att det skiljer värst mycket i kvalitet på laget som han ställer mot CR jämfört med det lågpresterande lag han använt tidigare i turneringen.

Har inte bestämt om eller isf vad jag skall spela här, väntar på startelvorna först! Men det kan säkert bli ett hcp-spel typ -1,5 om förutsättningar och odds funkar.!
Slurf (+1), sskssk (+5), luggen77 (+10), Riise (+10)

Senast redigerad av Cc den 2014-06-24 klockan 02:10.
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat