Visa ett inlägg
Gammal 2014-06-25, 01:09   #8
spalato

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Tidiga tankar innan man snurrar bort sig för mycket i alla intervjuer och "experter".

Avd1:

Med tanke på att Jeppas Maxi högst troligt inte bara går och tar ledningen så kan det mycket möjligt vara så att han inte vinner loppet. Blir han däremot släppt till ledningen så får de andra vara nå överjävligt bra för att ta ner honom.

Den enda som höll jämna steg över upploppet förra gången var Elegance Brodde men då hade Jeppas gått i tredje spår i ett drygt halvt varv. Kan inte tänka mig något annat än som sämst dödens/andra par utvändigt för honom och då är det nog bara vinnarhålet som tar ner Jeppas Maxi. Kommer rygg ledaren ens ut? Nej troligtvis gör han inte det.

Som jag ser det så borde Jeppas Maxi bli släppt till ledningen och därifrån tar ingen av dessa kusar ner honom. Han förlorar bara om Robert Bergh anser att hans häst är så satans mycket bättre än Jeppas Maxi att han ska ligga och trycka i 11-11.5 tempo första 1000.. Vem som vinner loppet isåfall? Happygangster GL eller Coldtown.

Hoppas man på galopp så kan man även strecka Elegance Brodde med Robban. Dels för att han har hemmabana och han vinner alltid när det är Bergsåker och dels för att Robban har en jävla snurr på stallet nu.

Avd2:

Ser ganska svårlöst ut. Dels är det ston och dels är det ett helt knippe djur med ganska bra form. Mitt val blir att strecka många, men hästar som jag tycker sett bra ut är 1,2,4,6,10,12

Avd3:

Svårt att se att loppet ska stå mellan några andra än 8,9,10,11,12,13.

Ariel Boko är väl en av de hästarna med chans som troligtvis blir mest bortglömd av spelarna. Djuret gör alltid bra långlopp men det kanske blir för svårt att ta ner Kadetten och Canaka BF. Det där reder nog ut sig efter ett gäng intervjuer och när Robban har tokförnekat vinst och som vanligt ser jävligt lurig ut!

Startvolten? Nej kan verkligen inte se någon häst leda runt om här. Det skiljer för mycket i klass mellan volterna.

Avd 4:

Västerbo Paymyday vinner inte särskilt ofta men har sett väldigt mycket förbättrad ut på slutet. 7 Maverick Man ser alltid bra ut och förra loppet var inget undantag. Spåret sist ställde väl till det en del och nu när han är framme på vingen kan det bli svårt för de andra att rå på honom. 9 Bandit Hornline är heller ingen häst som prenumererar på vinsterna men gjorde ett väldigt bra lopp på Bodens travbana och var före Raz Mackenzie och Maverick Man i mål. Denna gången har dessa båda kusar fått sämre spår än Maverick Man och Raz lär verkligen inte vara med i segerstriden denna gången.

11 Bartender In kommer från tre raka segrar men spåret är inget att hurra för. Hoppas man på favoritfall här (förutsätter att spelarna gör Maverick Man till favorit) så är Bartender In, Remember My Name, Trust Launcher och Västerbo Paymyday alla tänkbara vinnare.

Avd 5:

7 Vendi gör rätt hyfsade lopp hela tiden och snart måste hästen få segra. Nu vet jag inte om finalen i silver kanske är rätt ställe att göra det på men visst måste hästen streckas då den inte kommer få många kronor på sig.

11 Food Money, "blockethästen", gör fina lopp gång på gång och vinner även då och då. Med "rätt" lopp så kan han nog vara med på målfotot ännu en gång, tror dock inte att chansen är speciellt stor från bricka 11.

12 Tresor d'Inverne har både fel spår och fel distans. Ska den med på systemet så blir det ett lyxstreck.

6 Octopus är väl egentligen kanske ett singelstreck efter vad den visade på Mantorp från bricka 8, men ska det bli några pengar så krävs det nog att denna hästen torskar. Risk att den blir stor favorit här. Vinner inte favoriten så är det ganska öppet bakom.

Avd 6:

Ytterligare ett lopp som på förhand kanske ser lätt ut men det är treåringar vi snackar om och orutinen hos hästarna kan öppna upp loppet på alla möjliga olika sätt. Finns nog ganska många hästar som kommer bli vansinnigt bortglömda. Som det ser ut nu så blir Al Dente storfavorit i detta loppet och det är nog en sund favorit, men jag anser att det är en favorit i fara. Goop, Lennartsson, Kontio, Ohlsson är alla tidiga på kupongen.

Avd 7:

Har man råd så streckar man 2,3,4,5,7,12!
Robert Bergh är lurig. Vad har han i kikaren, månne? Vill han dölja hur bra nr 4 MR Q.L. är , samtidigt som han berömmer sin egen styrning 9 Kadett C.D.? I så fall kan MR Q.L. vara en luring att se upp med! Stallets andra-häst......totalt bortglömd!
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat