Tack för påminnelse. Fixat insättning. Satt in för imorgon också då det är ny 4-matchersomgång med 500k extra!
Mina tankar om dagens bomb:
Bosnien-Iran 123-123
Iran har haft bra försvar och organisation i laget hittills. Frågetecken för anfallet.
Men nu har Iran chansen att gå vidare om Nigeria förlorar mot Argentina ikväll. Och kommer antagligen köra offensivt.
Öppnar upp matchbilden?
Kanske passar Bosnien som är ute ur turneringen och kan spela utan press och spela på kontringar på Dzeko.
Samtidigt var Bosnien bra i förlusten mot Nigeria senast, där man fick ett mål bortdömt felaktigt för offside och Nigeria fick ett tveksamt mål med sig. Jämnt? Revanchsugna Bosnien!? Kan kräva många streck.
Ecuador-Frankrike 012-12
Frankrike redan klara för åttondel. Ecuador samma poäng som Schweiz krigar om platsen till avancemang. Frankrike har bra försvar.
Honduras-Schweiz 0-234
Honduras har inget att spela för, då de har 0 p efter 2 matcher. 1-5 i målskillnad..
Honduras spelar fult och Schweiz måste vinna och gärna göra många mål för att ha chans att gå vidare från gruppen. Kan bli mkt boll på Schweiz och många farliga fasta situationer, frisparkar och gula kort på Honduras.
Motiverade Schweizare gör att jag tror på 0-3 eller liknande siffror. I mitt förslag spikar jag 0 på Honduras. Trots att det är på ganska höga 51%.
Och trots att Schweiz ligger p 4-6 i målskillnad efter 2 matcher. Detta dock mot Frankrike och Ecuador, som är bättre än Honduras.
Behöver en spik för att ha råd till strecken i övriga matcher.
Nigeria-Argentina 012-012
Argentina 1a i gruppen på 6 p.
Nigeria 2a på 4 p.
Argentina är därmed klara för avancemang och kanske vilar några spelare?
Nigeria går vidare på X eller kanske till och med på förlust - om målskillnaden är bättre än Irans - om Iran vinner över Bosnien ikväll.
2187 rader
Senast redigerad av V75fahlle den 2014-06-25 klockan 15:22.
|