Följer du en sport i väldigt många år kanske du en dag blir bättre på att värdera vinstchansen än spelbolagen är.
Tills dess ska du inte spela alls.
Vill du ändå ta en genväg, spela på odds som sticker ut där oddset på en visst spelobjekt är minst 8% högre hos ett bolag jämfört med medeloddset hos alla bolag.
Citat:
Ursprungligen postat av Skottstolp
Hej. Jag är en nybörjare när det kommer till betting och liknande men nu försöker jag få ihop till 30000 kronor. Då undrar jag om det är bra att spela på lag med låga odds runt 1,2 - 1,8 ungefär och spela på dom i dubblar eller tripplar. Då satsar jag också runt 1000-2000 vid varje spel också.
Spelade på två dubblar igår där ena gick in medan den andra inte gjorde det och gick väl back med 40 kronor då sett till vad jag började med att sätta in på kontot.
Har inte direkt tänk på att spela på några bestämda ligor men Allsvenskan och Superettan känns som något man ska undvika.
Finns det några bra ligor man kan spela på där topplagen oftast gör sitt lag? Idag t ex funderar jag på att spela på en match i Malaysiska ligan och en träningsmatch till 1,46 gånger pengarna. Är det spelvärt?
Sedan snart börjar också kvalet till Europa League och Champions League där det brukar vara dåliga lag som möter betydligt bättre lag. Just nu har jag 1960 kronor på kontot, är det bättre då för mig att satsa dom pengarna på kvalet till dom turneringarna istället?
|