Visa ett inlägg
Gammal 2014-06-25, 15:56   #800
pittaluga

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 4184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Jag måste prova denna:

Suarez bli avstängd under 8,5 matcher 1,85 nordic

Bett och återfallsförbrytare i all ära men linan känns hög. Zidanes vårdslösa skalle gav 3 matcher, det längsta straffet i historien fick Tassotti som brutalt armbågade Luis Enrique så denne bröt näsbenet, detta gav då exakt 8 matcher. Det är mest det jag går på här han skadade ingen rejält (brutna ben osv), visst är händelsen bisarr, Suarez har gjort detta tidigare och han fick då 10 matcher som är över linan. Men han kan endast straffas i landslaget då enda brotten som kan ge straff i alla ligor är (doping, mutbrott etc) alltså inte i samma kategori som detta. Vill FIFA ge Suarez en lång avstängning så kan dom ge 5-6 matcher i VM så kan han inte deltaga nästa om Uruguay skulle kvala sig in. Provar 1 units på under 8,5 och hoppas att det blir ett enligt mig rimligt straff på 4-5 matcher max. Blir det tidsavstängning så gäller antalet matcher för nationen, så ett halvår tex så går det under linan lätt.
Spännande! De kan dock inte stänga av honom 5-6 matcher i VM, då kommer avstängningen hamna på VM-Kvalet, för att stänga av honom tills nästa VM-Slutspel snackar vi 20+ matcher. Detta är förutsatt att Copa America inte räknas.
Minns t.ex Joao Pinto som attackerade domaren i sista gruppmatchen 2002, hans avstängning blev ju in i EM 2004, men enbart för att Portugal var värdland och inte spelade några tävlingsmatcher däremellan.
pittaluga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat