Citat:
Ursprungligen postat av Cc
...
....
....
99% av alla skrivna rekar bygger ju på ett subjektivt tyckande snarare än analytiskt tänkande. Det är mer "om jag vore coach i Portugal så skulle jag...." än "Portugals coach tänkte så här förra gången läget var liknande".
Vi har alla stark tro på att vårt sätt att resonera är det rätta och bör helst inte ifrågasättas. Vi känner oss osårbara i ett vinststreak och som galltorskar när vi förlorar många spel i rad. Jag tror att när vi befinner oss i ett vinststreak så glömmer vi lätt den noggranna analysen och lägger spel som är baserat på hybris istället! När vi torskar blir det motsatt läge, vi lägger inte spel vi egentligen borde för att osäkerhetsfaktorn känns för stark!
...
...
|
Kan hålla med om rätt mycket.
Känslospelaren är sårbar rent mentalt och kommer kastas mellan hopp och förtvivlan när variansen visar sig.
Statistikbitaren kommer att sila mygg och svälja kameler, missa helt uppenbara saker som ställer statistiken om inte på kant så lite offside, för vad är det egentligen statistiken gäller...
Jag har jättesvårt att värdera matchen Portugal Ghana, av massor av skäl.
Är Ronaldo 100% eller ens 70% ?
Har verkligen Portugal moral och motviation med den målskillnad som Pepe ställde till ?
Att media basunerar ut problem med i Ghanas lag vet vi men har inte afrikaner en förmåga att prestera i kaos ? De kanske rent av gynnas av att man istället för att på svenskt manér hålla god min o sopa saker under mattan skicka hem i praktiken en spelare i denna match och rensar luften .
Det basunerades ju ut fullt kaos inför tysklandsmatchen och ingen tycker väl de gjorde en dålig insats då !?
Market har sagt sitt och tokgillar Portugal... hur det går ? Ja säg det. Jag gillar iaf de 5.00 jag spelat Ghana till även om förutsättningarna tycks ha ändrats en del sedan dess