Jeppas Maxi kan jag tyvärr inte se förlora och jag gillar att inleda omgångar med spik.
Sen tror jag det blir 2 utgångar på Maverick Man och Ruth Reerstrup varav en av de måste vinna. Två riktigt bra chanser tycker jag att det är.
Senast var Maverick Man riktigt bra som trea och det såg ut att vara mycket krafter kvar i mål då den gick med full fart över mål. Här kommer Erik ladda framåt och ser inte det som ett omöjligt scenario att hästen sitter i ledningen efter 500 körda, och då är vinsten hemma. Hästen duger i klassen och även om det blir dödens tror jag på chans.
Ruth Reerstrup visade verkligen hur bra den är på V75 på Bjerke, då den plockade ner You Talking To Me från dödens. Här kan hästen få en gynnsam resa i tredje, fjärde ytter och då jag tror det blir stenhård körning där framme har Ruth god chans att speeda ner samtliga till slut efter draghjälp av Costatantisoldi!
Ruth är väldigt gynnad av körspö, har varit i Sverige tre gånger och aldrig åkt hem som en förlorare, den sviten förlängs på Lördag!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av AndyMart den 2014-06-26 klockan 22:42.
|