Liverpool får det enormt svårt att blanda sig i det här igen, alldeles för många resultat som måste gå deras väg för att de ska lyckas komma fyra. Aston Villa däremot tror jag inte alls ska räknas bort, de kan absolut vinna mot Man C borta. De trivs egentligen mycket bättre i sådana matcher, där de kan ligga med sin låga backlinje och kontra med Young och Agbonlahor än vad de gör när de behöver föra spelet, vilket syntes hemma mot Birmingham nu i söndags då insatsen var synnerligen blek. Ett bortasvagt Blackburn, utan någon riktig motivation, i sista omgången bör dock kunna övervinnas trots det.
Tottenham är ju helt klart i förarsätet dock, men som den sanna förlorarklubb det är skulle de mycket väl kunna fucka upp mot Bolton eller t.o.m Burnley på Turf Moor i sista omgången, även om de tar poäng mot Man C borta. Vem vet, de kanske råkar äta lite dålig lasagne igen inför sista omgången...
Svårt att säga hur mycket Givens skada påverkar Man C, hade Stuart Taylor varit frisk hade det nog inte betytt speciellt mycket men hur bra den där Gunnar Nielsen från Färöarna är mer eller mindre omöjligt att säga. Att de försöker få till en dispensinlåning inför de sista tre matcherna säger väl att de inte litar riktigt på honom iallafall. I övrigt tycker jag att Man C är ett ganska överskattat lag. Visst, det är bra att ta en poäng på Emirates men med tanke på vilket lag Arsenal var tvungna att ställa på benen tycker jag att de borde gått för tre. I första halvlek var de ju inte överhuvudtaget intresserade av att anfalla, och de hade inte en farlig målchans på hela matchen.
Men det känns verkligen som att det här kan gå hur som helst, vilket är oerhört roligt. Tycker nog att mest spelvärde ligger i 9.00+ på Aston Villa, men jag lär avstå själv.