Visa ett inlägg
Gammal 2014-06-30, 15:40   #11
sirlarsson
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Många här på Sharp$ inkl. du sirlarsson kan detta med vad som "bör" vara rätt odds på ett spelobjekt...dock så har majoriteten av småspelarna ingen som helst aning om vad som är ett rimligt odds utan man utgår ifrån att spelbolaget har gjort rätt & utifrån det så väljer man som kund att anta ett vad eller ej!

Ett exempel: om jag som kund går in på ICA & köper ett kg köttfärs så kan inte ICA förvänta sig av mig som kund att jag ska veta vilket kg-pris som är rimligt för dom olika produkterna som finns på marknaden för köttprodukter.
Men devisen "låter det för bra för att vara sant är det också ofta det" funkar ganska bra även här. Ibland kan man få fina utstick som man tycker låter högt men inte är alldeles orimliga. Men är det så fruktansvärt orimligt odds bör man låta bli och inte grina om oddset justeras eller spelet voidas.

Kommer du in på ICA och det står "Köttfärs 4,90kr/kg" istället för 49,90 så förstår nog 99/100 personer att något är galet?

Jag tar inte spelbolagens sida men uppenbart felsatta odds kan vi aldrig göra något åt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
O12 (+1)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat