Att vara liten i Sverige...
Jag stod i kön på ICA maxi på västra hamnen i Malmö med min ena dotter. Vi hade storhandlat och hade samtidigt haft en stund tillsammans. Detta var planerat från min sida; jag vill ha bra kontakt med min äldsta dotter då hon snart är tonåring och kan relatera till den vuxna världen. Jag är borta mycket (i jobb) och tyvärr är jag borta i juridiska ärenden också vilket gör att jag värdesätter och per automatik prioriterar våra stunder.
Don´t worry, det kommer ett bet här någonstans..
Iaf, när vi kommer fram till kassa säger Vera att hon vill ha ett tuggummi, ett som fanns tidigare i kassan.
Jag säger "ja men ta det då, du får betala det själv. Lägg ett mellanrum mellan oss så säger hon vad det blir.".
Hon gör sysslor och är i åldern där hon vill betala för sig själv.
Jag betalar och min dotter lägger en kloss mellan våra varor och hennes tuggummi (och efter sitt tuggummi som hon lärt sig).
Då...
Då kommer ett fucking soc-fall från ingenstans och drar henne i linnet och skriker i hennes öra att ställa sig i kön. Hon är tolv år och vill betala för sig.
Att han rör henne är nog för mig. Jag är ute på villkor och väntar på rättegång men denna herre trycker på alla knappar som finns i min kropp.
Jag tar instinktivt tag i hans högra arm, som är mig närmst, och säger " vad gör du mannen?".
Är detta konstigt???
Han slår sig ur och säger att "vi har kösystem i detta landet" och puttar till mig.
Nu är det så här att jag tycker om att slåss, jag är någorlunda stor och jag har allt i världen att förlora genom att sänka denna man.
Nu tittar jag på kassörskan och på min dotter och tar i allt vad jag kan för att INTE ta i för mycket. Jag säger "min dotter ville bara betala för sitt eget tuggummi, låt henne göra det så kan du fortsätta sen".
"Din lilla blatte, säg till din horunge att ställa sig i kö som alla andra så slår jag inte dig".
Ok, nu är det så att jag är ingen blatte; jag ser svensk ut och så gör också mina barn. Jag sänkte denna man direkt och drog ut honom liggandes halvt medvetslös ur affären. Västra hamnen är ett "fint" område så de hade såklart väktare där som blandade sig i och mannen anmälde mig för grov misshandel. Men, kassörskan stod på sig och sa att mannen startat det hela.
Summa summarum, kan man inte gå ut längre utan att folk ska vara otrevliga? Vad hände...?
Mitt spel?
Tio u på Belgien -1
https://www.youtube.com/watch?v=ekFWPsXXcg0