Ser ut att bli en fin dag för Stig H/Erik. Roliga lopp på förhand.
1) Spik 7 - Anders laddar för spets och håller hela vägen. Värst emot är nog Goopens häst.
2) Spik 4 - Låter väldigt bra från stall Stig H. Tar nog spets och leder runt om. Tar ställning istället för att dubbla systemet.
3) 1,3,4,9,10,11 - Jag misstänker att Björn tar sig ut och vinner med Cummin, men hoppas att han fastnar så utdelningen går upp.
4) Spik 8 - Även här låter det väldigt bra från Stig H. Jag tror den här pållen är under kraftig utveckling.
5) 1,2,3,5,6 - Svårt att vinna de här loppen bakifrån på Lindesberg, så jag går på framspår.
6) 1,2,7,8,9,15 - Svårt att spetsa från innerspår på den här banan och jag litar inte på Nurmos/Kontio. Valnes Chilly står kanske för svårt till men åker med på garderingarna.
7) Spik 2 - Nahar med skor och bakspår på kort distans, Mr. Picolit startsnabb, men känns inte som vinnaren här och har innerspåret. Även Occhione Jet går med dojorna på, men det känns ändå som klar fördel och Stig H. får kvällens tredje seger.
8) 2,4,5,6,7 - Öppet lopp! Kort distans och svårt bakifrån så jag nöjer mig med hästarna där framme.
|