Jag testade samma idé för ett tag sedan. Låg plus minus noll efter ca 300 spel. Jag har lagt det lite på is nu och tänker testa den stategin, samt några andra också, mot historisk data för att faktiskt se om det funkar.
Jag skrev ett program som laddade hem all data åt mig och beräknade mina insatser. Jag var selektiv genom att göra variansberäkningar, säkerhetsmarginaler och att bara betta i ett visst oddsintervall. Sen spelade jag bara hälften av kelly.
Citat:
|
Intressant tanke. Någonting jag kom att tänka på direkt var att du alltid kommer att hitta bolag som erbjuder bättre odds än snittoddset. Detta kommer göra att varje utgång är "spelvärt". Hur kommer du handskas med det? Har du någon viss procent som oddset måste vara högre jämntemot snittoddset?
|
När man räknar ut sannorlikheten bör man ta hänsyn till spelbolagens edge. Gör man det kommer man inte alls hitta lika mycket spelbart. De flesta sidorna som räknar ut value-bets verkar inte räkna med det, vilket är konstigt.
Tänker du leta upp dina spel för hand eller använder du någon internettjänst, eller egetskrivet program?