Fick bli en liten rad innan man hoppar på båten till öster om några timmar.
V75-1
2.Paramount
5.Twigs Voici
9.Bear Dancer
10.KLM Buymethemoon
Nog för att Curtsy H kan lägga iväg från start, men ser inte hur hon ska kunna landa i spets. Tror att hon kan få en lite dryg första sväng i 3:e spår, fr.f.a. då Kontio sitter invändigt, om nu inte Örjan backar direkt. Paramount har ju krånglat lite, men sitter med spetsläge, passas väldigt noga på det. T.V. har det varit lite "hausse" om sista tiden, men är tappad nu. Absolut bästa läge och hästen har form. Uppåt värre kring Bear Dancer även fast läget ät uselt. KLM B. gör alltid bra lopp i Sverige, och är alltid lika tappad som nu.
V75-2
5.Lightning Photo
12.Bethel Hanover
13.Archangel AM
Love You Silvio surras det ju lite om, och Erik i volten är ju positivt, men hästen har ju inte visat så himla mycket. Veijo är uppåt värre kring Lightning Photo, och hästen är ju bra. Bethel Hanover är en speedkula och kan få rygg på Archangel AM under sista varvet, och B.H. är ingen man vill ha sittandes i rygg när det drar ihop sig. Väljer Adrian att styra på relativt tidigt i loppet och landar i den främre träffen så torde detta dock vara klart. Helt klart bästa hästen. Anar att Adrian kör med lite självförtroende numera och vågar lita på hästen.
V75-3
2.Oscar Ribb
4.Rydens Indigoblue
11.Venkatesh
Som Sjödén påpekar, Oscar Ribb är galet glömt på strecken. Snabb ut och kommer förbi Veijos pråm på insidan. Släpper till Rydens Indigoblue som jag ser det, och denna skall ju köras i ledning. Riktigt bra häst som även den är tappad. Venkatesh gillar jag skarpt och i min högst partiska mening så är det hästen i gänget. Läget skall vara en fördel och Örjan kan sitta i kön och avvakta. Om Order To Fly tror jag icke. Luktar vingel och stökig inledning då den inte kan vara med om någon spetskörning, och då det finns snabbare hästar innanför som vill köra i ledning så hamnar han nog i maskin.
V75-4
4.Ridgehead Hurricane
5.Paleo Pride
8.Novel Broline
10.Speed Delicious
Chansar bort favoriten helt eftersom jag försöker fälla. Kan stå mig dyrt, men procenten på mina streck lockar extremt. Det viskades något om rycktussar på Speed Delicious och att det skulle ha en brutal effekt. Har inte hört något definitivt, men streckas på ryktet. Norska hästen är bra, och Ridgehead som är ett hett spetsbud och Paleo som är en rejäl häst åker med.
V75-5
9.Doktor Jaros
Avskyr kallblodslopp, men detta ska det väl inte vara något snack om? Var det första strecket jag plitade ned i omgången när jag gick igenom startlistorna och då all info som har kommit fram under veckan har varit positiv så blir det första spiken.
V75-6
1.Nantucket
6.Rombo Di Cannone
11.Arazi Boko
Har vridit och vänt, tänkt och tänkt om gällandes detta lopp och nådde i princip punkten att jag konstaterade att ingen häst kan vinna det här loppet...Plusfaktorer på hästarna med dåliga lägen, minusfaktorer eller ej tillräcklig kapacitet på de hästarna som har läget. Caramella BF har ju varit riktigt bra, men som debutant i silver, näst fattigast, dåligt läge osv så måste jag gå emot. Arazi är det som sagt skrik på, men det är ett ordentligt kuskplus nu och Örjan har bra statistik på denne. Rombo Di Cannone har varit bra på slutet, och jänkarvagnen kanske får det att lossna för honom. Nantucket är ju ett riktigt långskott, men får ju en fin resa. Formen ska finnas där och Balogh låter lite positiv.
V75-7
9.Nahar
Be mig inte att motivera denne...Hästen hoppade upp ur startlistan när jag gick igenom den och jag MÅSTE bara gå på det. Läget är ju inget vidare, banan kanske inte passar, loppet kanske inte blir kört åt honom. Men...det kan komma att gå undan i detta lopp och jag hoppas att Oasis Bi gör så som tränaren har snackat om - tar spets och kör där, då kommer det att bli fart. Och eftersom Ed You kan lägga iväg från start så skulle jag inte vara förvånad om TJ har fått körorder om att ladda allt som går från start, vilket även det skulle bidra till ett högt tempo. Som sagt, satsar allt på ett kort (att det blir tempo) och att en barfotadansande Nahar flyger lågt över upploppet.
Kanske inte helt sannolikt att detta går in, men man måste ju prova.
Fred!