Visa ett inlägg
Gammal 2014-07-13, 11:32   #1078
Cc

Ccs avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 11053
Standard

Har roat mig lite med att kolla på en del sidospel i VM-finalen. Efter att ha läst ett 10-tal tyska blaskor har det gått att konstatera vilken slags taktik Lööw tänker/bör/skall använda sig av för att dyrka upp Argentinas försvar. En av de första gångerna jag sett där alla verkar vara helt eniga inom tysk press. Sista 2 matcherna har det mest handlat om att de tätat till ordentligt centralt där Mascherano varit outstanding framför mittbackarna. Alla som kommenterat de tyska taktiska dispositionerna, tränare, ex-spelare, journalister menar att det handlar om att attackera på Argentinas vänsterflank. Att Lahm skall spela högerback är alla eniga om, att Khedira spelar till höger på mittfältet likaså och Müller lika självskriven till höger i anfallet.

Alla menar också att Argentina bara har en spelare i försvaret som är stark nog i luften för att mäta sig med tyskarna, Garay. Så det skall matas inlägg runt honom från högerkanten. Romero har dessutom visat sig vara rent av svag i luftrummet i de få matcher han spelat för Monaco senaste säsongen. Det känns inte som att han satts på prov under VM-turneringen heller (bortsett från straffräddningarna).

"Första målet i matchen på nick" till ~5,00 känns som ett ganska logiskt alternativ! Det förutsätter förvisso (nästan) att det är Tyskarna som gör 1:a målet. Men tycker att chansen är klart större än 20% att spelet sitter.

Hela marknaden har förutsatt att finalen blir en tillknäppt historia. Man får typ ~2,60 på ö2,5 trots att Tyskarna hängde 5 på en halvlek mot Brasilien som på pappret förfogar över några av världens bästa mittbackar. Men Brasilien var totalt sönderläst av Lööw, som vanligt när det gäller Tyskland är jag böjd att påstå. De tyska förbundskaptenerna har varit världens bästa taktiker under de senaste 40 åren som jag ser det. Visst kommer Argentina starta tillknäppt! Tyskarna kommer att få möta ett uppställt 10-mannaförsvar och lär inte bjudas på värst många omställningar inledningsvis. Men gör de 1-0 inom de första 30 minuterna kan nog matchen gå över både 2,5 och 3,5!

Jag är ingen expert på "Antal kort" spelen, men jag vet att de som sätter oddsen och de som lirar spelen oftast tänker på helt olika sätt. Linan är satt till 3 hos många och jag inbillar mig att den är i lägsta laget. Nu är det finaldags, om något av lagen är i underläge sista halvtimmen kommer det att smälla rejält! Glidtacklande Tyskar och filmande Argentinare brukar generera kort. De senaste 6 mötena lagen emellan har aldrig gått under 3 kort. Inte ens i vänskapsmatcherna. ~1,95 på ö3 kort provar vi också!
crazydutchie (+10), Migge (+1), tompa87 (+10), the_mirage (+5), Cazzius (+1), smak (+5), Jaxxx (+5), kusagwa (+1), perestroika (+5)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat