Visa ett inlägg
Gammal 2014-07-16, 10:13   #10
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DiggerCrown Visa inlägg
Kanske dum fråga, men vad kan man använda denna databas till? Känner en som har avtal med atg men han har inte kunskap heller att kunna använda materialet.
Det är väl mest kreativiteten som sätter gränser, samt vad ATG vill lämna ifrån sig. Genom att man slipper handknacka in informationen så kan man istället lägga tid på att bearbeta den.

Några exempel som jag skulle kunna tänka mig att undersöka:
- Är de som spelar sent bättre upplysta än de som lämnar in tidigt, dvs är strecklistan ett par timmar före start närmare eller längre ifrån resultatet än den slutgiltiga strecklistan?
- När spel överlappar varandra, är de som lämnar i spelformerna med senare spelstopp mera rätt på det än de som lämnade in i spelformen med tidigare spelstopp?
- Är vinnarspelare mer korrekt värderande än streckspelare?
- Hur värderar spelare DD-odds, tvillingodds och Trioodds i förhållande till vinnarodds?
- Är högklassiga och väl analyserade V75-lopp lättare eller svårare att tippa än V5:or med lågklassiga och oanalyserade breddlopp?
- Hur skall startspåren vid tilläggslopp värderas?
- Hur många hästar har verkligen startat från de sämsta spåren, och hur ofta står de tomma för att hästar strukits eller att det varit dåligt anmält?
- Vilka faktorer är de viktigaste att titta på när man värderar en hästs vinstchanser?
- Skrällrisk i olika lopptyper, klasser och på olika banor?

Allt detta kräver stora mängder data som man successivt får samla på sig, och skall man dessutom ha tid att analysera och göra något vettigt med all data är det bra om man får den levererad till sig, att det går att överskåda och att den går att behandla.

Jag förstår inte riktigt varför inte alla med ATG-konto skulle kunna hämta ett filpaket med åtminstone startlistor, resultatlistor, vinstlistor etc. för varje tävlingsdag i ett textformat som går att behandla vidare.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat