Visa ett inlägg
Gammal 2014-07-19, 11:03   #5
AndyMart

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Har du försökt förklara att det krävs mer än enbart skrällar? Eller som Jens menar att det räcker med att det skräller för att det ska bli bra utdelning?

Jag skulle vilja påstå att om det blir 3A och dessa 3A är de 3 mest betrodda favoriterna så måste det skrälla "utav bara helvete" för att utdelningen ska dra iväg.

Om det blir 3A och det är de 3 minst betrodda favoriterna så krävs det betydligt mindre i de övriga loppen.

Såklart är det rena självklarheter...men oraklet buntar ihop ovanstående som att det skulle vara "samma sak".

Jens har såklart rätt i att Arazi Boko var hårt betrodd bland de rader som var kvar efter 5 lopp. Däremot är hans bedömning om hur många SYSTEM som borde ha haft streck för Arazi rena svamlet.

Han har ju ingen aning om hur många av systemen som var kvar som var sammansatta och inte kunde gå in samtidigt. Om jag sitter med 12 lappar kvar med var sin häst i sista och spik på Arazi så är det 12 system....men om jag har en lapp kvar med spik på Arazi och 12 hästar i sista så är det ett system.

Det finns helt enkelt inget fog för att tala om "normalt" eller "ej normalt" systemrens.

Han kommer förmodligen att tjata om systemrens långt in på 2020-talet trots att det bara är en tidsfråga innan ATG går över till att redovisa värdeutvecklingen med radrens.
Haha, rena rama lördagssysslan att läsa din Jens-kritik nuförtiden.

Men du har klart för dig!
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat