Visa ett inlägg
Gammal 2014-07-22, 03:18   #6
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Håller med om att Highspeed Call är spik, den har optimala förutsättningar med kanonspår, ljummet motstånd varav de värsta emot fick bakspår och rätt distans. Därtill en travsäker häst som sällan har en dålig dag. Straffspark!

I första känns det ganska låst på 4,7. GO är snabb ut och fick ett snällt lopp i comebacken och klättrade i ryggar. Kört nog för spets och vinst nu! Ludde kan väl få för sig att trycka sig till spets också och om det blir svar eller om Ludde får kostsam ledning kan nästan vem som helst vinna. Men fördel Increased Workload då som väl har klart bäst form för dagen.

4,6,7 måste vara helstängt i tredje. Manhattan Sassy har väl kunnande för att vinna, men måste då ha fullständigt optimal löpning samtidigt som det strular lite för de andra. Han skulle kunna ha okej chans om Persson kör järnet hela vägen (för den håller spets om man vill), men den taktiken tror jag är mycket främmande för honom.

Fjärde är VIDÖPPET! Ser ingen chanslös häst och har problem med rakningen vid första anblicken...

Fördel Trixarn i femte som har hysterisk form på ålderns höst. Spets och slut senaste två och idel kanonprestationer i raden! Spetsgaranti här som jag ser det. Bakom där i första hand Britt Palema och i andra hand 4,9,10,11,12 som också kan vinna loppet. Men spik eller åtminstone utgång på Trixarn!

Sista har jag lite svårt att bena ut, även om man vid första ögonkastet fastnar ganska hårt för Björn på Boys Going In. Ett riktigt kanonfält och endast två chanslösa som jag ser (4,5). Någon som är bättre påläst på de utländska gästerna får gärna lägga ut texten om dem här.

Funderar på att lägga ett ganska tidigt spel imorrn och ta semester semester fram till sändning, i så fall blir det något sånt här:
1,2,4,5,6,7
5
4,6,7
Alla
1
1,2,3,4,7,8,9,10
Rankreducering 9-23

Godnatt för mig

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat