Visa ett inlägg
Gammal 2014-07-24, 01:05   #38
Bettingamatoren

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ta med det diskussionen började med i beräkningen så ramlar nog hela polletten ner. Avgör du att sannolikheten för en händelse är 50% (odds 2,00) så finns det ju givetvis en risk att du har felvärderat. Din värdering är naturligtvis nästan aldrig på pricken, och är den så långt åt skogen att den faktiska sannolikheten är säg 25% (för att ta ett runt och bra tal) slänger du pengar i sjön genom alla lir som ger mindre än 4ggr pengarna. Då givetvis bättre att avstå spel du bedömer ha marginella värden och lägga pengarna på de odds man med större sannolikhet kan säga har värde.

Lämnar inga fler inlägg i den här diskussionen nu, känner att jag inte kan förklara det bättre.
Du har nog missuppfattat vad jag menat. Finns alltid utrymme för ens värdering är felaktig men ska du kunna lägga några som helst spel får man gå efter sin egen värdering och hoppas den ligger så nära sanningen som möjligt.

Ditt exempel är urlöjligt då en vinnande spelare givetvis har rätt oftare än fel och nog aldrig har så fel på sannolikheten.

Det jag vänder mig emot är det att folk på riktigt verkar tro att de ska få fram den faktiska exakta sannolikheten för ett visst utfall.
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat