Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren
Du har nog missuppfattat vad jag menat. Finns alltid utrymme för ens värdering är felaktig men ska du kunna lägga några som helst spel får man gå efter sin egen värdering och hoppas den ligger så nära sanningen som möjligt.
Ditt exempel är urlöjligt då en vinnande spelare givetvis har rätt oftare än fel och nog aldrig har så fel på sannolikheten.
Det jag vänder mig emot är det att folk på riktigt verkar tro att de ska få fram den faktiska exakta sannolikheten för ett visst utfall.
|
Men hur svårt ska det vara att läsa det man skriver och lägga en sekunds eftertanke istället för att leta fel? Mitt exempel hade grova siffror för att illustrera min poäng. Även spelare som är väldigt bra på att värdera odds har självklart en felmarginal, även om den är mindre än för andra. Är du inte jävligt vass gör du nog jävligt rätt i att avstå spel på odds som ligger nära din värdering, annars lär du ju gula om du inte prickar en massa spel som har stort övervärde som väger upp de där felbesluten. Läs det där två gånger och ta med dig det i ryggsäcken. Helt gratis råd som du kommer spara pengar på.
Folk som sitter och tror på att deras tvådecimals-värdering de gjort är en absolut sanning håller jag med om att de är korkade, men jag tror inte speciellt många resonerar så. Du får fråga dem om du är osäker.
Fortsatt väldigt off-topic det här, lämpar sig nog bättre i tänkarhörnan-delen av forumet. God natt.