Det ser öppet ut idag. Tänkte åka över snart, men tänkte först resonera lite om några kantbollar:
V75-1: Jag har jagat Xanthis Cornelis ganska länge. Från spår 12 över kort mot det här motståndet blir det inget streck på min lapp, men det kommer bli ett sympati-lir som vinnare. Tobbe kör med självförtroende just nu, och 0,52% betyder att han skulle vinna var 200:e start. Jag tycker 2% vore mer lämpligt.
V75-2: Stolopp = potential att skrälla. Många tipstjänster går emot 1 Spit for Spat. Spår 1 i volt vinner runt 20% av loppen, och det det dessutom är favoriten som står där vet jag inte hur de tänkt. Bella Donna och Global Ninja tycker jag annars är två skrällbud som spelarkåren glömt bort.
V75-3: 1-2-3-4 är streckade på många lappar. Jag har satt Montgomery Hill som A-häst och funderar nästan på att ta bort Kadett C.D. som rejält överstreckad. Han har mer än 50% på sig just nu, men har inte visat mycket de senaste två åren...
V75-4: Ett av vårens jaktobjekt, Primo Valentino, har nu blivit favorit på V75 med tre raka nollor i raden... Love You Silvio känns som ett roligt streck, och jag vill se värmningen på Heavy Infantry som är i sitt livs form.
V75-5: Öppet kallblodslopp. Jag tror man får ta rätt många här. Farmbaron, Svall Konrad, Juni Kongen och till och med Närbyjänta tycker jag man skall överväga utöver de betrodda.
V75-6: Mellby Vargtass kommer från ett riktigt formstall, har Örjan i vagnen och den tror jag man skall ha respekt för.
V75-7: Hemmahästen Narold Vox har siktats mot det här, och har fint läge. Se upp med den. Kommer från seger där han var bara bäst. Hade åtgärdats och vilat två månader före dess. Borde vara ännu bättre nu med det loppet i kroppen.
Senast redigerad av Viroid den 2014-07-26 klockan 09:12.
|