Ämne: V75 BOLLNÄS
Visa ett inlägg
Gammal 2014-07-26, 13:20   #107
AndyMart

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tresor D'Inverne spikas av fler och fler och nu är den helt plötsligt favorit. Tycker att det är helt sjukt. Visst, den var intressant när den stod i 11-12 % men nu? Knappast. Möter ju riktiga tanks som Rooibos och On Hold, och att de ska sitta kvar där bak tror jag inte ett dugg på. Någon av de kommer köra fram och sätta upp tempot efter senast ett varv och då är jag inte alls säker på att Tresor står hela vägen in i mål. Tror inte det är en slump av Bergh bara tagit ut Tresor i ett långlopp på slutet.

Själv tycker jag mer och mer att Caramella har en bra uppgift i det loppet, kan ju få ett kanonlopp i tredje-fjärde ytter och sen blir den framdragen på sista bortre av den av On Hold/Rooibos som inte gått i ett tidigare skede, för att sedan sätta in slutstöten när det är dags. Hon har ju verkligen bevisat att hon duger på V75 iallafall.

Vill varna för några fina drag;

3 Old Faithful V75-1; Bra häst som går barfota runt om igen, optimal balans. Med rätt resa kan det smälla i inledningen. Tränaren verkar inte tro så mycket på vinstchans men det gör jag!

13 Twigs Voici V75-2; Har vunnit ett liknande lopp på V75 för ett par starter sen och det kan vara dags igen. Träffar Pekka rätt från springspåret kan hon hamna långt fram och då är chansen inte liten att den vinner. Helt bortglömd.

1 Ima Tornado V75-4; Bra senast, bra läge, kan få en fin resa och då kan den vinna ett väldigt billigt V75-lopp.

11 Elit Håleryd V75-7; Har själv inte råd att ta med denna varken på bolagssystemet eller mitt eget, men den ska passas. Erik igen och den har spurtat riktigt fint på slutet. Med maxklaff kan den skrälla rejält i avslutningen.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat