Citat:
Ursprungligen postat av olle
V75-3
Ett grymt fint lopp med hela 550 000 kr i förstapris.
Här finns ett mycket spelvärt spikalternativ i form av nr 1 Coolwater In men jag gissar att betaltjänsterna kommer hissa den också i morgon. Har fått två snälla resor på Bjerke näst senast och senast på Axevalla. Tränare TM har hästar som går som tåget och han är en mästare på att ställa i ordning till rätt lopp och loppet i morgon lär vara det loppet han siktat på länge. Hästen ska ffg lättas rejält i balansen i morgon, köras av Björn Goop och kollar man i lopparkivet är det grymt startsnabb de gånger den laddats för spets. Det är således många plusfaktorer och jag har allvarliga planer på att spika den i alla fall när Spartan Kronos ser ut att bli gigantisk favorit. Ett ytterligare plus är att kanske främsta spetshotet MT James strukits idag.
Safra LB kan vara en utmanare om man har fel om nr 1 tror jag. Gick med skor senast i Frankrike då treåringar där inte får tävla barfota men nu aviseras skoryck runt om som den gått innan. Distansen troligen ett plus.
Saphire BI har lyft sig barfota runt om i de två senaste. Samma i morgon och var ruggigt bra senast på Axevalla från bakspår.
Spartan Kronos megafavorit men där finns inget direkt vad gäller viktig info i nuläget.
Jag höjde på ögonbrynen när jag läste en intervju med M Nieminen ang Winters Iceman. Det är ju en Love You avkomma och dessa brukar lyfta sig väldigt mycket när man rycker skorna och det ska man göra i morgon på den. Pass upp ! Var riktigt bra senast på Solvalla med skor på alla hovarna. Nerstruken ett spår.
Ludde sa inför senast på Axevalla att Buy More Time D Am är Europas bästa treåring. Stämmer det så är den väl stenklar i morgon. Ludde säger att Axevallas banunderlag var en total katastof hela stopchampionatshelgen och hästen fungerade inte alls på det usla underlaget enligt honom. Intressant i morgon att den ska lättas rejält i balansen från tunga järnskor till lätta aluminiumskor.
Intressant info också från Lars I Nilsson stallet. From Dusk to Down såg kanonfin ut senast och ska i morgon ffg någonsin tävla barfota runt om. Dom verkar tro att den extra växeln ska kunna räcka till seger trots bakspår. Möter ju helt annat motstånd mot normalt i morgon så min känsla är att skorycket måste ge en gigantisk effekt plus att det måste bli rejäl körning för att den ska kunna vinna från spår 10 under Åbergskvällen.
|
Tränare Thomas Malmqvist har 1 seger på de 60 senaste starterna och den segern kom idag i ett 10 000 kronors lopp. Kan inte riktigt köpa ditt resonemang med att TM's hästar går som tåget om dom aldrig är först över mållinjen. 2-3 platser är inget jag söker när jag spelar V7.