Basketligan, Danmark, 29/4, 19.20
Svendborg Rabbits-Bakken Bears
Svendborg Rabbits-3.5, 1.909 (pinnacle)
2u
Slutresultat: 76-51, ja tight blev det knappast...Rabbits ägde Bears i 2:a ht. Något har hänt med fjolårsvinnarna Bears...ska försöka luska ut vad. Men så länge nöjer jag mig med att liret gick in och säger gratz till de nya DM-mästarna Rabbits!
Vinner Rabbits ikväll är man DM-mästare. Står 3-1 i matcher till Rabbits. Alltså måste Bakken Bears vinna. Men hittills har man inte lyckats ngt vidare med att stoppa Rabbits Jhonell Smith, och Rabbits är under säsongen obesegrade på hemmaplan. Ikväll kommer Svendborgs idrottshall vara full för första gången under säsongen, så man kommer ha ett ordentligt publikstöd. Tycker Rabbits hittills har visat sig snäppet bättre än Bears under finalserien, och så länge man behåller fokus till 100% tror jag man har fin chans at bärga hem titeln ikväll. DOCK, då Bears måste vinna borde det bli tight så spreaden känns sådär. Samt om Bears hittar vapen mot Smith samt inte foular bort sig som man gjorde i senaste matchen så har naturligtvis Bears även chansen till vinst. Alltså en svår match där det kan vara läge att avstå rygga.
Norrköping-Plannja ikväll avstår jag. Dolphins som är starka hemma är rättmätiga favoriter men då Plannja måste vinna ngt av de 2 mötena nere i Norrköping, gillar jag inte spreaden på -6 på Dolphins, inte heller +6 på Plannja.
Spelen till England har kommit ut redan idag. Kan säga att bolagen (pinny) har koll den här gången till skillnad från förra veckan. Måste kolla spelen lite till senare ikväll, så får jag se om det blir ngt lir...
Senast redigerad av Gb den 2010-04-29 klockan 21:28.
|