Visa ett inlägg
Gammal 2014-07-30, 15:52   #48
Voltstart
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Bully Beatdown i regi Flemming Jensen på "liven" nu 16.51

Redigering:

Galopp... Jag som såg fram emot framträdandet!

Nåja:

Jag tänkte följande inför kvällen.

Raket:

Vinnare på 3 Diamond River...favorithäst jag önskar och tror vinner.
Plats på 1 Västerbo Eclair...Topphäst men spelmässigt idioti! För inte hamnar väl Al Dente utanför topp 3?
Plats på 6 Big Ben... favorithäst som alltid gör gedigna insatser. Toppform och står inne i den klass han bör befinna sig i. Gillar Ni Rosy Cheeks bättre är det ett alternativ, men galopperar omotiverat ibland. Rätt spår där!

Dagens rena platsspel hamnar på 7 Prins Alf i lopp 5 på Solvalla. Spets och Åke håller igång så länge lampan lyser! Roligt platsspel. (Nu väntar jag bara på att Trance Error ska påpeka att "han tar inte spets"... men jag står på mig. Vindsnabb ut, uroffensive Åke S, går bäst i ledningen och Broslätts har innerspår...)

Åbergskvällen i går var underbar som vanligt. 24 grader när sista loppet rullade och Banks och Tunika var hästarna som var roligast att stifta ny bekantskap med. Chapeau gillas, då både vacker och skalle utav guld.

När det kom till diskningen i huvudloppet så var den solklar och alldeles odiskutabel. Värsta jag vet när kuskar bara flyttar ut och bufflar sig fram. Ger kusken ej hästen chansen när tåget går får ekipaget vackert stå sitt kast. Diskning av ekipaget tycker jag är det enda rätta när sådana här incidenter uppstår. Nästa gång blir det istället kontakt med utvändigt ekipage och hästägarna till den hästen går lottlösa ifrån eventuella prispengar. Samtidigt får förbrytaren ta del av priskakan. Vad säger du om resonemanget när jag framför det såhär Putte64? (Jag läste dina kommentarer och problematik uppstår med endast nedflyttning när det syndats. Samtidigt är ju tyvärr regeln sådan idag att om Fransosen bara nått 2:A-platsen så hade endast böter och ej diskning förelegat: HORRIBELT!... då noll hänsyn ges till plats, tvilling och triospelarna. Jag citerar Conni: "SKANDAL!" )
...för så är det väl när bedömningsmässigt samma placering nås än vad som inträffat ifall störning uteblivit? Fast å andra sidan drabbas inte spelarna då, men dock det störda ekipaget... Halvrätt(?) av mig och Conni kan fortfarande stå fast vid sitt uttalande!

Senast redigerad av Voltstart den 2014-07-30 klockan 17:02.
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat