Visa ett inlägg
Gammal 2014-07-31, 09:09   #165
shasha

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 2500
Standard

Omsättningen var 15 miljoner för V86 vad jag kan läsa.

Jag har blivit nyfiken på hur mycket av dessa pengar går tillbaka till spelarna, hur mycket staten lägger vantarna på, hur mycket som går till travfolket och hur mycket som går till banan - är det någon som har svaren på dessa frågor?

Blev så nyfiken igår när jag tittade på gamla resultat för året på V86 och V65 och trots att det ibland endast var 1-2 som hade alla rätt någon gång fick personen en minimal del av själva omsättningen.
Samma på V65 som går ihop med V86. ibland var omsättningen över miljonen men trots att några få hade alla rätt var utdelningen en droppe i havet.

Har förstått att utan spel inget trav, men ur mycket får spelarna tillbaka egentligen? Hur stor del av kakan roffar staten åt sig för att tillåta spelandet?
Sitter och läser boken "Travsport" där det står att spelandet var förbjudet för och ett av sätten att tillåta den var att föreslå att staten skulle införa ett slags skatt....
Jag som småspelare bidrar inte med något större till potten, om än många bäckar små. Men frågan är varför storspelare vil lägga in pengarna i potten om bara en liten del går tillbaka till spelarna.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat