Citat:
Ursprungligen postat av boored
Äldern är ju av stor betydelse, men även jag som hade intresse och spelade förut, jobbade hos ombud, konstruerade en hel del andelsspel och har travhästar i släkten tappade intresset för över 10 år sedan.
Orsaken är det som hatten tagit upp i sin blog om insider info, spelsäkerhet, folk som betalar olika radpris osv....
Då väljer jag hellre fylla mitt spelbegär med högre ligor i olika sporter där man mer står på samma startpunkt som bolag och andra spelare med information och risken för andra oegentligheter är mindre.
Av samma orsak kan de ju även vara svårt att fånga nya spelare till en spelform där den som betalar lägst radpris och har mest insdierinfo vinner. Att fånga en nybörjares intresse är inte lätt då imo.
|
Det är säkert en och annan spelare som gett upp av sådana skäl också. ATG hänger inte riktigt med på vad som är OK och vad som kan vara lite tveksamt för insatta spelare. Det märks i stort och smått.
T.ex. skulle transparensen inom ATG:s spelformer kunna bli så mycket bättre. Två av de mest korkade sakerna (dock en bra bit nedanför deras utlandssatsning via olika partners) de envisas med är att dels inte redovisa eventuell utdelning om den överstiger 200.000kr i sista avdelningen. Dels att man inte redovisar hur stora de vinnande systemen är om de kostat mer än 2000kr. Två ganska enkla saker att förändra för att visa att man inte har något att dölja.
Man låter också personal som man kontrakterat för att intervjua de aktiva att spela samtidigt som de jobbar. Ibland kan de rent av jobba för kommersiella speltjänster samtidigt som de ger tips till ATG:s kunder. Det händer också att personal som jobbar med media äger hästar som är med och tävlar. Tänk om det varit Johan och Patrik (som skötte snacket från vinnarcirkeln) som hade ägt Ed You istället för bröderna Sedin i tisdags. Det hade varit en besk karamell att försöka döma då...
Regler och riktlinjer saknas, och därför blir det en ganska rörig soppa av tveksamheter när det spetsas till.