Visa ett inlägg
Gammal 2014-08-01, 14:46   #41
v75ore

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 2379
Standard

Lite tankar angående DD!

DD-1

Dagens dubbel ett är ett ganska så lågklassigt bronsdivisions lopp.
Nr 3 Trixarn är den jag ger tipsettan till då jag tror att han sitter i spets direkt och går på sin favoritdistans 1640m. Om Kontio får sitta och ”fuska” bort loppet så blir Trixarn svår att komma åt på upploppet speciellt nu på våra fina och snabba travbanor i Sverige. Ett tidigt motbud är nr 9 Curtsy Hannover som har fyra raka andra platser bakom sig och formen verkar vara på topp. Tror att en etta i protokollet kommer när som helst. Nr 10 Trust Launcher kommer söka sig i rygg på nr 9 Curtsy Hannover och få loppet, på upploppet blir han väldigt farlig! En sak ska man veta och det är att nr 10 Trust Launcher gick tre heat samma kväll för två veckor sedan, vilket fortfarande kan sitta i benen.
Ranking: A-3,9,10 B-1,11,4,8,5 C-7,6,2,12

DD-2

Dagens dubbel två är sommartravets final där första priset ger 300 000 kr.
Nahar är bästa hästen i loppet och det är inte lätt att runda alla hästar med dubbla tillägg på 2140m.
I spets i detta lopp ser jag nr 1 Hallas Judex. Örjan med nr 6 Venkatesh kommer också försöka nå spets från sitt springspår men kommer förmodligen få sitta utvändigt ledaren. Tror att de kan bli bra tempo när Örjan trycker till Hallas Judex. Ett högt tempo på 2140m gör de svårare för hästarna på tillägg att ta ikapp, speciellt för favoriten nr 14 Nahar som startar 40 meter bakom hästarna på startvolten. På 20 meter tillägg har vi två intressanta hästar i nr 11 Acriter som Björn Goop kör för första gången och nr 12 Nescafe, dem två kommer sitta fjärde, femte utvändigt ledaren och dra med sig nr 14 Nahar. Trots alla dessa hästar så är min idé nr 3 Poker Kronos som kommer få de perfekta loppet i rygg på Venkatesh. Nämnvärt är att Poker Kronos har tre raka segrar sen han kom till stall Robert Bergh, ett plus till är formkusken Torbjörn Jansson. På upploppet tror jag det kommer stå mellan 3 Poker Kronos, 12 Nescafe och 14 Nahar.

Ranking: A-3 B-14,12,11,6,1,9,10,15 C-2,4,7,13,5,8

Spelförslag: 9 kombinationer x 20 = 180kr
DD-1: 3,9,10
DD-2: 3,12,14

Raka DD: 1 kombination 100kr
DD-1: 3 Trixarn
DD-2: 3 Poker Kronos
v75ore är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat