Citat:
Ursprungligen postat av DIF
Du får tro vad du vill, efter att ha sett detta i ett antal år så har jag min mening klar.
Nästan varje vecka samma sak, det finns några sajter som har löjligt stor påverkan av hur strecken ska fördelas. Dom kan få listan att helt ändra form från fredag em och framåt.
Så många gånger genom åren som jag haft mina drag klara tidigt, men så kommer "de som vet bättre" och har sina kanondrag. Man börjar vackla, ser spöken och "tar rygg" för dom andra vet ju bättre....och så vinner sedan de egna tidiga dragen ändå.
Det här är första steget, att sätta fart på massan i en riktning.
Nästa steg är än värre, då kommer vi in på värmningstipsen. De har bara blivit värre och värre senaste åren. I princip alla hästar ser ut som runda miljoner på lajven. Alla har chans, den ena finare än den andra och alla ska streckas i alla lopp. Blir ofta löjligt att höra tramset.
När dom väl ser någon som "ser mindre bra ut" så har dom i regel inte koll på hur just den brukar värma. Och sedan skärpa till sig i loppet.
Att delge en eller två värmningar som faktiskt sticker ut och lyser form vore mer intressant, än att hylla varenda pålle som är på banan.
Vidare vore mer önskvärt om dom kunde vara mer på tränarna angående skoinfo och vagnar samt huvudlag, tycker jag är viktigare.
Värmningstipsen har jag i princip helt slutat lyssna på, meningslöst numera.
|
Man lär sig vem man skall lyssna på

Värmningarna skall man vara försiktig med.
Lycka till med spelet